Wij coachen en begeleiden onze klanten met zorg en aandacht. Wij houden, binnen de kaders die we van onze opdrachtgevers meekrijgen, rekening met de persoonlijke situatie van de deelnemers en stemmen ieder traject af op de individuele behoefte. Wij zijn dan ook heel trots dat onze deelnemers onze dienstverlening waarderen met een 7,7. Dit blijkt uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van Blik op Werk. Wij scoren hiermee niet alleen hoger dan het regionale gemiddelde (7,5) maar ook hoger dan het landelijk gemiddelde (7,6).

Het onderzoek van Blik op Werk wordt uitgevoerd door Panteia onder cliënten van wie het traject is beëindigd. Ter vergelijking hebben wij onlangs voor de tweede keer dezelfde vragenlijst als die Panteia gebruikt, uitgezet onder de werkzoekenden die wij op dit moment begeleiden. En wat blijkt: ook zij waarderen onze dienstverlening met een 7,7.

Blik op Werk
Uit het onderzoek dat Panteia in opdracht van Blik op Werk heeft uitgevoerd, blijkt dat de medewerkers van Pasmatch goed scoren op de volgende onderdelen:

  • aandacht hebben voor wat de werkzoekende belangrijk vindt;
  • de eerste kennismaking;
  • de plaats waar de gesprekken plaatsvonden;
  • begrip hebben voor de situatie van de werkzoekende;
  • nakomen van afspraken.

Eigen onderzoek
Uit het eigen onderzoek dat plaatsvond in de laatste drie maanden van 2017, blijkt dat de werkzoekenden ons vooral waarderen op de volgende thema’s:

  • klantvriendelijkheid;
  • betrouwbaarheid;
  • deskundigheid;
  • het gevoel serieus genomen te worden.

Verbeterpunten
In ons eigen onderzoek hebben wij nog een aantal extra vragen gesteld die vooral betrekking hadden op onderdelen waarop wij onze dienstverlening nog kunnen verbeteren. Daarbij gaat het opvallend vaak over de wens om een opleiding te volgen en meer afwisseling te bieden in stageplaatsen. Dank voor deze feedback. We gaan er mee aan de slag!

Pasmatch-onderzoek-blik-op-werk